Stawiamy na pracę zespołową
Do udziału w konkursie zapraszamy zespoły składające się z trzech osób. Każdy zespół musi mieć swojego opiekuna. Szkoły mogą zgłosić dowolną liczbę zespołów – pod warunkiem, że każdym opiekuje się inny nauczyciel.
W zespołach zwykle wyłania się lider, jednak o ile nie mamy możliwości sprawdzenia, kto grał pierwsze skrzypce podczas przygotowywania pracy konkursowej, o tyle w finale jury bacznie przygląda się, czy każdy członek zespołu angażuje się w prezentację i odpowiedzi na pytania.
Dzięki takiemu podejściu młodzi ludzie uczą się współpracy, podziału zadań, brania współodpowiedzialności za projekt. Praca w zespole pomaga też w poznaniu swoich mocnych stron i naturalnych predyspozycji – ktoś okazuje się urodzonym liderem lub świetnym organizatorem, ktoś inny kreatorem pomysłów lub analitykiem. Członkowie zespołów „na własnej skórze” mogą poczuć, jak cenna dla ostatecznego rezultatu może być różnorodność – doświadczeń, umiejętności i charakterów.
Pracując w zespołach mają też możliwość, by dowiedzieć się więcej o sobie samych, na przykład o swojej otwartości na pomysły innych czy o rolach, w których czują się najlepiej.
Dzięki temu uczniowie zdobywają nie tylko pozapodręcznikową wiedzę, ale i umiejętności cenione przez pracodawców.